هفته قبل از اسباب کشی

هفته قبل از اسباب کشی هفته‌ای است که در آن باید بیشتر کارها را نهایی کنید. فقط یک هفته به روز جابجایی مانده و شما بیشتر برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها را انجام داده اید و مراحل اصلی جابجایی به خانه‌ تازه را پشت‌سر گذاشته‌اید. اگر تمام مراحل را طبق نکاتی که در مطالب قبل گفتیم پیش ببرید، تقریباً در این لحظه دغدغه‌ خاصی نخواهید داشت و همه‌چیز به تدریج روی غلطک خواهد افتاد. در این مطلب مواردی را بصورت چک‌لیست اسباب‌کشی مرور می‌کنیم که باید در هفته قبل از اسباب کشی سروسامان بگیرند تا این تجربه با موفقیت و بدون دردسر پشت‌سر گذاشته شود:

چک‌لیست اسباب‌کشی و نکات یک هفته قبل از اسباب کشی

  • قرار دادن لوازم و مدارک مهم در جایی مطمئن
  • نگهداری از جواهرات و پول نقد در جعبه‌ای محکم و ایمن
  • جمع‌آوری وسایلی که شب‌های اول اسباب‌کشی نیاز خواهیم داشت
  • اتمام بسته‌بندی و آماده کردن همه‌ کارتن‌ها برای روز اسباب‌کشی
  • جمع‌آوری کلیدهای خانه‌ فعلی برای تحویل به صاحب‌خانه یا مالک بعدی

هفته قبل از اسباب کشی

  • رسیدگی به انبار، نظافت آن، طبقه‌بندی وسایل و برنامه‌ریزی برای آن‌ها
  • دادن آدرس جدید به دوستان و آشنایان یک هفته قبل از اسباب کشی
  • استفاده از وسایل یخچال و فریزر (بهتر است تا روز آخر طوری برنامه‌ریزی کنید که وسایل موجود در یخچال تمام شوند، با این کار هم بار کم‌تری خواهید داشت، هم مواد خوراکی کم‌تری هدر خواهد رفت.)
  • دادن گل و گیاهانی که با خود نمی‌برید به اطرافیانتان یا کاشتن آن‌ها در باغچه ( جابجایی گیاهان برای نیروهای اسباب کشی کار ساده‌ای نیست، اما هیچ‌کاری نشد ندارد! اگر بخواهید گیاهانتان را همراه خود ببرید باید برنامه‌ریزی کنید تا آن‌ها را بدون عجله و با دقت جابه‌جا کنید.)
  • شستن، خشک کردن، طبقه‌بندی و بسته‌بندی لباس‌هایتان طبق چک‌لیست اسباب‌کشی
  • تعیین کردن زمانی برای گرفتن کلیدهای خانه‌ی جدید از مشاور املاک یا صاحب‌خانه
  • هماهنگی با قالیشویی برای تحویل گرفتن فرش‌ها و پتوهای شسته‌شده در آدرس جدید
  • هماهنگی با شرکت نظافتی برای تعیین تاریخ نظافت خانه‌ جدید
  • تماس نهایی با شرکت اسباب‌کشی برای تعیین تاریخ اسباب‌کشی
بیشتر بخوانید
دو ماه قبل از اسباب کشی به خانه جدید چه کارهایی باید انجام دهید؟

نکتهنوشتن اسم اتاق‌های خانه‌ جدید روی کارتن‌های مربوطه در هفته قبل از اسباب کشی یکی از کارهایی است که برایتان بسیار مفید خواهد بود. چون در صورتی که محتوای کارتن‌ها و مقصدی که قرار است در آن تخلیه شوند مشخص باشد، کارتان بسیار راحتتر خواهد شد. مثلاً وقتی بدانید کارتنی مربوط به وسایل آشپزخانه است، می‌توانید آن را در همان فضا قرار دهید تا از شلوغی و به‌هم‌ریختگی جلوگیری کنید.

 

این موارد از مهم‌ترین نکاتی هستند که باید به‌عنوان چک‌لیست اسباب‌کشی در نظر گرفته شوند. مسلماً هر کس با توجه به نیازهای خاص خود می‌تواند نکاتی را به این لیست اضافه کند تا چیزی از قلم نیفتد و همه‌ موارد طبق برنامه پیش برود. در این صورت تجربه‌ پردردسر اسباب‌کشی که پر از موارد غافل‌گیرکننده است، به یک اتفاق خوشایند تبدیل می‌شود که در آن همه‌چیز طبق برنامه و منظم پیش می‌رود و اتفاقات غیرمنتظره به کم‌ترین حد ممکن می‌رسند.

2 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*